Діагностика електромагнітних реле

18.04.2017 10:49

Діагностика електромагнітних реле автомобіля входить у профільні послуги техцентр «АВТОПРОФІ». Діагностика проводиться в Перово в слюсарному цеху автосервісу на окремому посту діагноста-електрика. Перевірити реле можна окремо або всі разом. Послуга може надаватися в рамках комплексної діагностики або при проходженні ТО за бажанням клієнта.

Реле паливного насоса, реле вмикання ближнього й дальнього світла фар, реле блокування двигуна — все це корисні елементи сучасної автоелектрики. Бувають реле на 4, 5, 7 контактів, а ще кожен контакт підписано: 30, 85, 86, 87, 87А. Для професіонала не складе праця зрозуміти ці позначення. «Тридцятка» — це спільний контакт, 85 і 85 — котушки, а 87 і 87А є нормально розімкненим і нормально замкнутим контактом відповідно.

 

Автосервіс обладнаний сучасним мультімарочний обладнанням для роботи з електрикою будь-якого автомобіля (мультбренд). Фахівці проводять роботи з електропроводкою за схемами заводу-виробника та у відповідності з його вимогами і рекомендаціями. На всі роботи надається гарантія.

Реле - це елемент автоматичного пристрою, який при впливі на його вхід зовнішніх фізичних явищ стрибкоподібно приймає значення вихідної величини.

Пристрій електромагнітного реле

Пристрій електромагнітного реле.

Цих значень, найчастіше, у вихідний величини буває 2: наприклад, в електромагнітному реле 2 стійких стану контактів - замкнутий і розімкнуте.

Електромагнітне реле реагує на зміну будь-яких певних параметрів замиканням або розмиканням своїх контактів

Контакти реле включаються в ланцюг, яка
здійснює контроль або управління апаратами, включеними в силовий ланцюг, для комутації (наприклад, здійснює управління контакторами і ін).

Принцип дії електромагнітних реле

Принцип дії електромагнітних реле.

Реле можуть працювати під впливом різних факторів: електричного струму, світлової енергії, тиску рідини або газу, рівня рідини і т. П.

За способом приєднання розрізняють первинні, вторинні і проміжні реле.

Первинні реле включаються безпосередньо в ланцюг управління.

Вторинні реле включаються через вимірювальні трансформатори струму або напруги.

Проміжні реле працюють від виконавчих органів інших реле і призначаються для посилення і розмноження сигналу, т. Е. Розподілу впливу на кілька ланцюгів.

Основними параметрами реле є:

  • номінальні дані - струм, напруга, час та інші величини, на які розраховані реле;

  • величина спрацювання, т. е. те значення параметра (струм, напруга, час та ін.), при якому відбувається автоматичне дію реле реле реагує на той параметр, на який воно було виготовлено;

  • уставка реле - значення величини спрацювання, на яку відрегульовано дане реле (реле має деяку кількість уставок, які фіксують величину спрацьовування в певних межах).

електромагнітне реле

Малюнок 1. Електромагнітне реле.

Електромагнітні реле характеризуються наступними основними параметрами:

  • напругою (струмом) втягування, т. е. найменшим значенням напруги (або струму) на затискачах котушки реле, при якому якір втягується;

  • напругою (струмом) відпадання - найбільшим значенням напруги (або струму) на затискачах котушки реле, при якому відбувається відпадання якоря;

  • коефіцієнтом повернення реле - відношенням напруги (струму) відпадання до напруги (струму) втягування.

Електромагнітні реле за часом спрацьовування (tср) Бувають: безінерційні (tср lt; 0,001 сек) - швидкодіючий(tcр lt; 0,05 сек), нормальні (tср = 0,05 + - 0,15 сек) - уповільнені (tср = 0,15 + - 1 сек) і реле часу, у яких час спрацьовуванняtср > 1 сек, причому його можна регулювати.

Реле складається зазвичай з 3-х елементів: 1) сприймає, 2) проміжного і 3) виконавчого.

  1. Сприймає (чутливий) реагує на вхідний параметр і перетворює його в фізичну величину, необхідну для роботи реле чутливим Елемети є, наприклад, котушка реле.

  2. Проміжний елемент порівнює перетворену величину з еталоном. А після досягнення заданого значення передає вплив сприймає елемента виконавчому. Проміжними складовими контактних реле є протидіючі пружини і заспокоювачі. Заспокоювачі застосовуються для заспокоєння коливань рухомих частин, а в реле часу - для отримання заданої витримки часу.

  3. Виконавчий елемент впливає на керовану цепь- виконавчими складовими контактних реле є контакти.

Реле МКУ-48 виконане в кожусі

Малюнок 2. Реле МКУ-48 виконане в кожусі.

Розглянемо пристрій електричного реле, що працює по електромагнітним принципом (рис. 1). Реле складається з наступних основних частин: якоря 3, є рухомою частиною, сердечника 2, який є нерухомою частиною котушки реле l, насадженої на сердечник магнітопровода- замикаючих контактів 6спорогенезів контактів 5і пружини 7.

При включенні котушки якір реле притягується, а зєднаний з ним шток 4з металевими містками замикає або розмикає відповідні контакти.

Слабкострумні електромагнітні реле, що застосовувалися раніше тільки в галузі звязку, знаходять все більше застосування в автоматиці. Це пояснюється тим, що слабкострумові (телефонні) реле мають число контактів в кілька разів більше, ніж в звичайних електромагнітних реле це дозволяє зменшити загальну кількість реле в схемі. Крім того, такі реле споживають малі струми, завдяки чому вони можуть працювати з датчиками, які на великі струми не розраховані (наприклад, напівпровідникові термо- і фотосопротивления).

Розглянемо 2 типу реле, які знайшли найбільш масове застосування.

Реле типу РПН постійного струму (реле плоске нормальне) - це електромагнітне Однокатушечний реле з плоским сердечником. Воно призначене для комутації електричних ланцюгів в різних схемах стаціонарних пристроїв. Струм спрацьовування цих реле дуже малий - близько декількох десятків міліампер. Пакет контактних груп реле складається з однієї або декількох груп, кожна з яких складається, в свою чергу, з набору контактів (від 2 до 5) - комбінації контактів можуть бути самими різними. Зовнішні дроти підключаються до кінців хвостів пружин за допомогою пайки.

Для ланцюгів змінного струму випускаються реле РПП аналогічного пристрою.

Малюнок 3. Схема поляризованого реле

Малюнок 3. Схема поляризованого реле.

Реле МКУ-48 являє собою Багатоконтактні реле. Конструктивно випускаються реле в кожусі і без кожуха. Зовнішні дроти підключаються до реле без кожуха за допомогою пайки. Контактні групи реле виконуються з різними комбінаціями контактів. Наприклад, реле для змінного струму напругою 220 В виготовляється з числом контактів від 2 до 8 при цьому випускаються реле з 2, 4 і 8 замикаючими контактамі- з 2 замикаючими та 2 розмикаючими контактамі- з 4 розмикаючими контактами і т. д.

Робочий струм реле малий: для деяких реле він становить 0,0045  А. Споживана потужність реле> або = 5 Пн. На рис 2 показано пристрій реле типу МКУ-48 з кожухом.

Поляризоване реле являє собою електромагнітне реле, у якого напрямок переміщення якоря залежить від напрямку намагнічує струму. На відміну від звичайного електромагнітного реле, поляризоване має 2 напрямки переміщення якоря- воно додатково забезпечено постійними магнітами.

Принципова схема конструкції поляризованого реле представлена на рис. 3 Основними деталями є котушка, що намагнічує 4створює в сталевому сердечнику 5 магнітний потік Фе, і постійний магніт 3, утворює магнітний потік Фп. Магнітний потік Фе проходить через сталевий рухливий якір 2 і розгалужується на 2 потоку Фе: 2, один з яких збігається, а інший протилежний по напрямку магнітного потоку постійного магніту. На кінці якоря є середній контакт, що замикається, в залежності від полярності керуючого сигналу в намагнічують котушках, з лівим або правим нерухомими контактами 1.

Реле паливного насоса, реле вмикання ближнього й дальнього світла фар, реле блокування двигуна — все це корисні елементи сучасної автоелектрики. Бувають реле на 4, 5, 7 контактів, а ще кожен контакт підписано: 30, 85, 86, 87, 87А. Для професіонала не складе праця зрозуміти ці позначення. «Тридцятка» — це спільний контакт, 85 і 85 — котушки, а 87 і 87А є нормально розімкненим і нормально замкнутим контактом відповідно.
 
Автосервіс обладнаний сучасним мультімарочний обладнанням для роботи з електрикою будь-якого автомобіля (мультбренд). Фахівці проводять роботи з електропроводкою за схемами заводу-виробника та у відповідності з його вимогами і рекомендаціями. На всі роботи надається гарантія.