Автомобільні дизельні палива
2014-10-22, 9:56 PM | |
1. Характеристика дизельних палив. Маркування Дизельне паливо - це нафтова фракція, основу якої складають вуглеводні з температурою кипіння 200 ... 350 ˚ С. |
Це прозора і більш в'язка, ніж бензин, рідина жовтого або світло-коричневого кольору (в залежності від вмісту в ній смол). З щільністю 0,8 ... 0,83 кг / м 3.
Для автомобільних дизельних двигунів випускаються палива на базі гасових, газойльових і соляровим дистиляторів прямої перегонки нафти.Для зниження вмісту сірки використовують гідроочищення і депарафінізації.
У силу цього ДП за своїм хімічним складом являє складну суміш: алканів (від 10 до 40%), циклоалканов (20 ... 60%) і ароматичних сполук (14 ... 30%) та їх похідних. З підвищенням температури кипіння фракції вміст ароматичних вуглеводнів може збільшуватися до 40-47%. Середня молекулярна маса ДТ знаходиться в межах від 110 до 230.
Маркування дизельних палив - характеризує сезонність або географічну область застосування.
Л. - літнє, рекомендується для експлуатації при температурі повітря від 0 ˚ С і вище.
З. - зимове, рекомендується для експлуатації при температурі навколишнього повітря мінус 20 С і вище (при цьому температура застигання ДТ не вище мінус 35 ˚ С), а також мінус 30 С і вище (при цьому температура застигання палива не вище мінус 45 ˚ С ).
А. - арктичне, рекомендований для експлуатації при температурі повітря мінус 50 ˚ С і вище.
За змістом сірки дизельні палива поділяються на два види:
-
масова частка сірки не більше 0,2%
-
масова частка сірки не більше 0,5% (а для марки А. не більше 0,4%).
У умовне позначення палива марки:
- Л. Повинні входити масова частка сірки і температура спалаху палива;
- З. повинні входити масова частка сірки і температура застигання палива;
- А. повинні входити тільки масова частка сірки.
Наприклад, Л. - 0,2 - 40 позначає паливо літнє з масовою часткою сірки до 0,2% і температурою спалаху 40 ˚ С;
З. - 0,2 - 35 позначає паливо зимове, з масовою часткою сірки до 0,2% і температурою застигання мінус 35 ˚ С;
А. - 0,4 - позначає паливо арктичне, з масовою часткою сірки 0,4%.
Палива для помірної кліматичної зони мають більш високу температуру помутніння і застигання, а палива для холодних кліматичних зон - нижчу. рекомендований для експлуатації при температурі повітря від 0 С і вище. алканів (від 10 до 40%) ових дистиляторів прямий перегін, рекомендований для
Паливо арктичне має температуру застигання мінус 55 ˚ С.
Для експортних палив, вміст сірки не повинен перевищувати 0,1%, фактичних смол 25 мг на 100 см 3, а зольність не більше 0,008%.
Неграничних вуглеводнів в дизельних паливах практично немає.
В деякі сорти дизельних палив практично додають 20% каталітичного газойлю з вмістом ароматичних вуглеводнів.
Екологічно чисті дизельні палива виробляють із гідроочищені газойльових фракцій прямої гонки і вторинних процесів. Вони не мають антиокислювальних присадок і містять в собі загальної сірки не більше 0,05%. Такі палива без антиокислювальних присадок мають низьку хімічну стабільність і непридатні для тривалого зберігання.
Для поліпшення якості дизельних палив на нафтопереробних заводах додають присадки: ізопропілнітрат і ціклогексілнітрат з метою підвищення цетанового числа.
У прямогонний фракціях, в залежності від нафти, що переробляється, вміст сірки коливається в межах:
- Для сірчистих нафт від 0,8 до 1,0%;
- У гідроочищені компоненти від 0,08 до 0,1%.
Міські дизельні палива з поліпшеними екологічними показниками мають присадки:
- Влітку антідимние (ЕФАП-Б) або імпортниую Лубрізол 8288;
- Взимку депресорних - сополімер етилену з вінілацетаном.
У міських паливах екологічні властивості, такі як димність і токсичність відпрацьованих газів менше на 30 ... 50% у порівнянні із паливом без присадок. Вони також відповідають європейським вимогам за змістом сірки.
2. Експлуатаційні вимоги до якості дизельного палива
У дизельних двигунах складні процеси сумішоутворення і згоряння палива відбуваються протягом дуже малого проміжку часу. Кут повороту колінчастого вала за цей період відповідає тільки 20 ˚. Тому, чим буде швидкохідні двигун, тим час цього процесу буде менше.
Якщо порівнювати бензиновий і дизельний двигуни, то в бензиновому двигуні при рівній частоті обертання колінчастого валу на процессумішоутворення і згоряння робочої суміші доводиться в 10 ... 15 разів більше часу.
Виходячи з такого явища, що відбувається в циліндрах дизельного двигуна, до якості дизельного палива ставляться специфічні вимоги, такі як:
-
Хороша прокачиваемость як умова безперебійної та надійної роботи ТНВД;
-
Забезпечення тонкого розпилу і хорошого сумішоутворення;
-
«М'який» пуск дизельного двигуна;
-
Повне згоряння робочої суміші в циліндрах і при цьому робота двигуна повинна бути «м'яка»;
-
Запобігання нагорообразованія на клапанах, поршнях і поршневих кільцях;
-
Недопущення зависання голок і закоксовиванія розпилювачів фарсунок;
-
Відсутність корозійного впливу на деталі двигуна, топливоподающей систему, паливопроводи і паливні баки;
-
Висока хімічна та фізична стабільність.
Таким чином, надійна та економічна робота дизельного двигуна забезпечується при виконанні наступних умов:
-
Дизельне паливо для двигуна підібрано правильно;
-
Оптимальний кут випередження впорскування встановлений вірно;
-
Під час робочого ходу робоча суміш згоряє повністю.
Якщо ці головні умови не будуть дотримуватися, то потужність дизельного двигуна буде падати, димність темного вихлопу збільшуватися, а питома витрата палива зросте.
3. Властивості і показники дизельного палива, що впливають на роботу двигуна
3.1 Властивості і показники ДП, що впливають на подачу палива в циліндри двигуна
Властивості і показники ДП, що впливають на подачу палива в циліндри відносяться:
-
В'язкість палива;
-
Температурні властивості палива;
-
Фізична і хімічна стабільність палива.
В'язкість - це показник, що визначає прокачиваемость палива за системою харчування. Для ДТ різних марок в'язкість буває від 1,8 до 6,0 мм 2 / с. сіли в'язкість буде вище або нижче цих меж, то робота топливоподающей апаратури порушиться, після чого порушиться сумішоутворення і згоряння дизельного палива.
Якщо в'язкість ДТ - низька, то сумішоутворення погіршується, і стає неякісним через неповне використання повітря.
Якщо в'язкість ДТ - висока, то сумішоутворення також погіршується через повільне випаровування великих крапель палива, які випаровуються повільно і осідають на металі. Процес горіння порушується. Паливо згорає не повністю, збільшується його витрата, підвищується нагарообразование.ККД - падає.
Зі зростанням температури індекс в'язкості палива (ІВ) знижується, а при її зменшенні - зростає.
Малюнок. Зміна індексу в'язкості (ІВ) дизельного палива в залежності від температури.
Кращими властивостями володіє паливо з середньою в'язкістю від 2,5 до 4,0 мм 2 / с при 20 ˚ С. Це паливо зберігає свої властивості при мінусовій температурі, тому що плинність його трубопроводу не змінюється.
Однак, чим вище в'язкість ДП буде при 20 ˚ С, то більша його зміна буде при зниженні температури. Тому, в залежності від марки палив застосування його будуть визначати умови. Так для:
-
Літніх ДТ в'язкість повинна бути 3,0 ... 6,0 мм 2 / с;
-
Зимових ДТ - 1,8 ... 5,0 мм 2 / с;
-
Арктичних ДТ - 1,5 ... 4,0 мм 2 / с.
Таким чином, в'язкість ДТ в значній мірі зумовлює протікання робочого процесу в циліндрах двигуна, а отже, його ефективність і економічність.
Низькотемпературні властивості ДТ.
Ці властивості залежать від:
-
Групового складу;
-
Фрикційного складу.
Парафінові (алкани) і ароматичні (арени) - це найгірші групи.
Циклани - це краща група.
Всі вуглеводні, що входять до складу ДП, мають високу температуру кристалізації. Особливо це відноситься до парафіновим вуглеводнів. У холодну погоду вони видні неозброєним оком у вигляді кристаликів. Це все сковує рухливість ДТ і утворюється каркас.
Цю втрату рухливості називають застигання ДТ. Таке паливо стає непридатним до експлуатації.
Тому початок кристалізації вуглеводнів характеризується температурою помутніння, а втрата рухливості ДТ називається температурою застигання.
При температурі помутніння в'язкість зменшується незначно. Однак, кристали, проникаючи через фільтри, утворюють непроникну плівку і подача палива припиняється.
Найчастіше це проявляється під час пуску та перевірці двигуна.
Але безперебійна подача забезпечується при температурі помутніння палива тоді, коли ще вона буде нижча на 5 ... 10 ˚ С від навколишнього повітря.
Температура застигання настає тоді, коли ДТ втрачає текучість.
Встановлено, що температура помутніння зазвичай коливається від -7 до -13 ˚ С, а температура застигання настає від -12 до -19 ˚ С.
Різниця між температурою помутніння і застигання становить від 50 до 15 ˚ С залежно від хімічного складу палива.
Є показник, який визначає температуру фильтруемости, яку визначають шляхом прямої фільтрації палива при заданій температурі.
Температура граничної фильтруемости для літнього ДТ дорівнює - 5 ˚ С, а для зимового ДТ - 25 ˚ С.
Присутність в паливі гігроскопічної вологи не позначається на температурі фильтруемости, яка підвищується на 1 ... 15%, за умови, якщо в ДТ єемульсійна вода в кількості до 0,1% від маси.
3.2 Низькотемпературні властивості ДТ поліпшуються двома способами:
-
Видалення зі складу палива високоплавкі парафінів нормальної будови;
-
Додавання в паливо депресорних присадок (маркування по ТУ38.101.889-87-ДЗП). Це призводить до зниження температури застигання з -10 ˚ С до -35 ˚ С, а зниження температури фільтрації.
Наприклад. Присадка «Аспект-Д» вводиться в літній і зимовий ДТ з розрахунку 2г на 1кг палива. Вона забезпечує безперебійну роботу двигуна до температури -20 ˚ С. Це скорочує час пуску взимку.
Деякі присадки знижують тільки температуру застигання і не впливають на температуру фильтруемости. Тому в баку з'являється два шари:
-
верхній (прозорий) шар зі зниженим цетановим числом;
-
нижній (каламутний) прошарок, в якому багато дрібних кристалів парафіну.
При відсутності зимового і арктичного дизельного палива допускається розбавлення літнього та зимового палива гасом. Але при цьому розбавлене гасом ДТ втрачає частину своїх змащувальних властивостей, що призводить до зношування деталей паливної апаратури.
І ще, суміш дизельного палива з гасом більш пожежонебезпечна.
Якщо додавати в ДТ присадки спеціальні - антигелі, то температура застигання знижується до -47 ˚ С. Це забезпечує експлуатацію при дуже низьких температурах.
Висновки:
-
Низькотемпературні властивості ДТ визначаються вмістом у них високоплавкі вуглеводнів і води, що характеризуються показниками:
-
Температурою помутніння;
-
Температурою застигання;
-
Граничною температурою фильтруемости.
-
-
Для двигунів, що працюють на відкритому повітрі, мають велике значення такі показники, як:
-
Температура застигання, характеризує повну втрату рухливості;
-
Температура помутніння, при якій в паливі з'являються перші кристали парафіну.
-
-
Фізична і хімічна стабільність дизельного палива
-
Під впливом зовнішніх факторів в ДТ протікають фізичні і хімічні процеси, тобто відбувається випаровування, забруднення механічними домішками і водою, при охолодженні випадають високоплавкі компоненти, а також окислення, розкладання і конденсація. Крім цього в паливо потрапляють пил з атмосфери, продукти корозії, нерозчинні речовини, що утворюються в результаті окислення.
Хімічна стабільність палива залежить від його складу. Нестабільним вважаються ті палива, де є ненасичені сполуки (алкени) і смоли. Смоли відкладаються на гарячих поверхнях і потужність двигуна падає на 15 ... 20%. Кількість смол не повинно перевищувати 5 мг на 100 мл палива.
Смоли утворюються в результаті процесів окисної конденсації вуглеводнів в залежності від температури та каталізаторів.
Каталізаторами є металеві поверхні резервуарів, трубопроводів, оксиди і солі на цих поверхнях.
Каталітичну активність виявляють в основному метали змінної валентності, такі як залізо (Fe), хром (Cr), марганець (Mn), Кобальт (Co) та інші.
Хімічну стабільність оцінюють по індукційному періоду, тобто за часом до початку окислення.
Індукційний період - це інтервал часу, протягом якого паливо, перебуваючи в спеціальному герметично закритому посуді в атмосфері чистого кисню при 0,7 МПа і 100 ˚ С, не вступає з киснем в хімічні з'єднання.
Як тільки починається падіння тиску в посудині індукційний період закінчується. Ось тому по індукційному періоду судять про хімічну стабільності ДТ, тобто чим триваліший індукційний період палива, тим вище його хімічна стабільність.
Фізичної стабільністю мають стандартні дизельні палива, в яких не міститься летких і малорозчинних компонентів і домішок, а тиск насичених парів при 20 ˚ С не перевищує 1кПа. Втрати палива при великих і малих «дихання» резервуара не перевищують 1,5 кг / м 3 від паровоздушного простору.
При горінні ДТ утворюється нагар, який погіршує розпил палива з форсунок.
Наявність нагарообразования істотно залежить від складу палива, в тому числі і від фракційного, з обваження якого нагарообразование зростає.Найбільшою мірою нагар утворюється при наявності сірковмісних сполук, алкенів, аренів і смол.
Механічні домішки також знижують надійність паливної апаратури. Небезпечними механічними домішками є пісок, глинозем або частки льоду, при замерзанні води в паливі.
Вода в ДТ погіршує його змазують. Тому вміст води в нафтопродуктах до 0,025% включно прийнято називати слідами. Проте навіть таке її кількість припустимо у літніх видах дизельного палива.
Таким чином, зміст в ДТ механічних домішок, води, мив нафтенових кислот і смолистих продуктів окислення характеризується показником, званим коефіцієнтом фильтруемости. Він визначає чистоту палив і дозволяє оцінити вміст в паливі всіх видів забруднення, обмежити їх зміст і забезпечити надійну роботу паливної апаратури.
Автомобільні дизельні палива
Питання теми:
-
Властивості і показники дизельного палива, що впливають на сумішоутворення
1.1 Випаровуваність дизельного палива
1.2 Щільність і поверхневий натяг дизельного палива
-
Властивості і показники дизельного палива, що впливають на самозаймання і процес згоряння
2.1 Займистість дизельного палива
2.2. Цетанове число дизельного палива
-
Властивості і показники дизельного палива, що впливають на утворення відкладень і корозії деталей двигуна
3.1 Корозійні властивості дизельного палива
3.2 Утворення відкладень в дизельному двигуні та їх причини
3.3 Багатофункціональні присадки і їх вплив на властивості дизельних палив
1. Властивості і показники дизельного палива, що впливають на сумішоутворення
1.1 Випаровуваність дизельного палива
Випаровуваність ДТ оцінюється фракційним складом, тобто температурами t 10%, t 50%, t 96%, t к.п..
На відміну від бензину, фракційний склад ДП регламентується тільки двома температурами википання 50 і 96% палива. Справа в тому, що між температурою википання 10% дизельного палива і роботою дизельних двигунів однозначної зв'язку не встановлено.
При підвищенні википання 10% палива, тобто обважнення палива, збільшується його витрата і димність відпрацьованих газів.
При зниженні википання 10% палива, тобто полегшенні палива, погіршується пуск двигуна. Чому? Та тому, що легкі фракції мають гіршу самовоспламеняємость, тобто пускові властивості дизельний палив для дизелів, де відбувається самозаймання від стиснення.
Тому пускові якість ДТ визначаються температурою його википання 50%.
t 50% = 255 ... 280 ˚ С
t 96% = 330 ... 360 ˚ С
Температура википання 96% палива регламентується вмістом в паливі найбільш важких фракцій, збільшення яких погіршує сумішоутворення, знижує економічність, підвищує нагарообразование і димність відпрацьованих газів. У залежності від марки дизельного палива температури википання t 50% і t 96% коливається як зазначено вище.
Чим вище випаровуваність палива, тим якісніше сумішоутворення усередині циліндрів, значить, краще буде його згоряння.
Тому, щоб якісно було сумішоутворення, ДТ потрібно ретельно Розпилююча. Це досягається створенням великої швидкості руху палива через сопла форсунок. Перемішуючись у середовищі стисненого гарячого повітря, краплі ДТ випаровуються, а їх пари, перемішуючись з повітрям, утворюють горючу суміш.
Випаровуваність ДТ в експлуатаційних умовах залежить від наступних факторів:
-
Від конструкторських особливостей дизеля;
-
Від форми камери згоряння;
-
Від конструкції та розміру соплових отворів форсунок;
-
Від тиску палива;
-
Від напряму уприскування палива.
Всі ці фактори впливають на оптимальне перемішування палива з повітрям, а значить, і на випаровуваність.
Інші фактори, такі як в'язкість, тиск насичених парів, поверхневий натяг, мають таке ж значення для випаровуваності дизельного палива, як і в бензинів.
Ускладнення і полегшення фракційного складу дизельного палива розглядається як один з перспективних напрямів збільшення ресурсів палива.
Встановлено, що за рахунок збільшення температури кінця кипіння з 360 до 380 ˚ С ресурси ДТ можуть бути збільшені на 3 ... 4%.
-
-
Щільність і поверхневий натяг дизельного палива
-
Щільність ДТ дорівнює 830 ... 860 кг / м 3. В експлуатації підвищення щільності палива зі зниженням температури викликає збільшення йоговитрати за масою при його об'ємному дозуванні.
Крім того, це підвищує максимальний тиск у трубопроводах системи живлення. У результаті збільшення щільності призводить до збагачення суміші.
Щільність і поверхневий натяг ДТ, поряд з в'язкістю впливають на якість розпилення. При цьому, чим більш дрібну структуру крапель будемати розпилений факел палива, з форсунки, тим швидше відбудеться перехід його в пароподібний стан.
2. Властивості і показники дизельного палива, що впливають на самозаймання і процес згоряння
-
-
Займистість дизельного палива
-
Займистість ДТ - це його здатність самозайматися всередині циліндрів двигуна, після його уприскування під великим тиском у стислий і нагріте повітря.
Займистість ДТ залежить від температури в осередку займання. При цьому дрібні краплі палива змішуються з киснем, випаровуються і починається процес згоряння, тобто самозаймання починається без будь-якого джерела запалювання.
Температура самозаймання залежить від хімічного складу ДП, тобто від змісту і будови вуглеводнів, що входять до його складу.
Час між початком вприскування і самозаймання називають періодом затримки самозаймання.
Весь цей період складається з:
-
-
З фізичної складової, тобто з витраченого часу:
-
на розпад паливної струменя;
-
на освіту дрібних крапель;
-
на їх нагрівання і випаровування;
-
на змішування їх парів з киснем повітря.
-
-
З хімічної складової, тобто з витраченого часу:
-
на завершення предпламенних реакцій;
-
на формування осередків самозаймання.
-
-
Фізична складова затримки самозаймання залежить від конструктивних особливостей двигуна.
Хімічна складова залежить від властивостей застосовуваного дизельного палива.
Виходячи з вищесказаного можна зробити висновок, що період затримки самозаймання у різних палив неоднаковий. Деякі ДТ спалахують відразу після упорскування, а інші через деякий час.
У першому випадку, коли період затримки самозаймання невеликий, то в циліндр двигуна надходить відносно невелика кількість палива і згорання відбувається з постійною швидкістю і рівномірним тиском утворилися газів над поршнем.
Парафінові вуглеводні (алкани) що входять до складу молекул ДП будуть менш стійкі і тому вони швидко розпадаються і окислюються з утворенням продуктів неповного окислення. Двигун при згоранні такого палива працює м'яко і стійко, тому що тиск збільшується плавно.
Але якщо цей період буде скорочуватися, то це призводить до погіршення процесу сумішоутворення, і як наслідок, до зниження потужності й економічності двигуна.
У другому випадку, коли період затримки запалення більше першого, то в циліндр встигає вступити велику кількість палива. І воно з-за створилося великого тиску і температури в циліндрі, запалюється з моменту уприскування, тобто в такому паливі звичайно містяться парафінові вуглеводні ізомерного будови, а також ароматичні вуглеводні. Згоряння носить вибуховий характер. Тиск підвищується миттєво, стрибкоподібно, ривками. Це явище нагадує детонацію в бензинових двигунах.
Така робота дизельного двигуна називається жорсткою, при якій поршень піддається підвищеному ударної дії. Механізми двигуна зношуються, знижується його потужність і економічність, падає ККД.
Висновок:
Виходячи з вищесказаного можна стверджувати, що період затримки самозаймання визначається характером предпламенних процесів окислення (оксидів, альдегідів, кетонів). Тобто, чим більше в паливоповітряної суміші накопичитися продуктів окислення, тим менше буде період затримки самозаймання.
Отже, для запалення дизельного палива від стиснення без стороннього джерела запалювання необхідно, щоб температура від якої ДТ самозаймається була б нижчою температури, до якої нагрівається стиснений в циліндрах повітря (~ 500 ... 550 ˚ С).
Найбільш високу температуру самозаймання мають арени (~ 600 ˚ С), а найнижчу - алкани (до 500 ˚ С).
Тому для нормальної роботи дизельного двигуна необхідно застосовувати палива з оптимальною тривалістю періоду затримки самозаймання.
-
-
Цетанове число дизельного палива
-
Схильність дизельного палива до самозаймання характеризується величиною цетанового числа. У паливі присутні два вуглеводню: цетан C 16 H34, α-метилнафталін C 16 H 7 CH. Самовоспламеняємость перший вуглеводню - цетана - умовно прийнята за 100 од., А другого - за 0 од. Змішуючи їх, можна отримати суміш з самовоспламеняемости від 0 до 100 од.
Таким чином, цетанове число - це умовний показник самовоспламеняемости дизельного палива, що дорівнює процентному змісту цетана в суміші з α-метилнафталіном, яка має період затримки самозаймання, як і випробуваний зразок.
Оптимальне цетанове число ДТ знаходиться в інтервалі 40 ... 50. Якщо застосовувати паливо з цетановим числом менше 40, то двигун буде працювати жорстко.
Якщо застосовувати паливо з цетановим числом більше 50, то це призведе до збільшення питомої витрати палива і воно буде згоряти не повністю.
Для роботи дизельних двигунів у нормальному режимі потрібно паливо, у якого цетанові числа будуть: влітку - не менше 45 (якщо буде нижчою, то буде жорстка робота двигуна); взимку - 50.
Якщо влітку використовувати паливо з цетановим числом вище 45, то двигун буде працювати м'яко.
Якщо використовувати ДТ з цетановим числом вище 60, то таке паливо буде нерентабельним, тому що жорсткість роботи двигуна буде змінюватися незначно, але питома витрата палива зросте. Це пояснюється тим, що при підвищенні цетанового числа вище 55, період затримки самозаймання буде настільки коротким, що паливо спалахнути поблизу уприскування з форсунки. Воно не встигне перемішатися з повітрям, і частина повітря, що знаходиться далі від місця упорскування не буде брати участь в процесі згоряння. В результаті паливо згорить не повністю і економічність двигуна знизиться.
Для того, щоб ДТ завжди забезпечувало б необхідну самовоспламеняємость, тому виникає необхідність у підвищенні цетанового числа.
Для цього існують два методи:
-
-
-
зміна хімічного складу палива, тобто одночасне збільшення концентрації нормальних парафінів (алканів) З n Н 2n +2 і зменшення ароматичних вуглеводнів (аренів) C n H 2 n -6;
-
введення спеціальних кисневмісних присадок в дизельне паливо (органічних перекисів, складних ефірів азотної кислоти - етілнітрата, ізопропілнітрата, цеклогексілнітрата).
-
-
Ц.ч. залежить від змісту і будови вуглеводнів, що входять до складу дизельного палива.
Цетанові числа найвищі у парафінових вуглеводнів (алканів), а найнижчі мають ароматичні вуглеводні.
Всі вуглеводні, що входять до складу ДП по висоті цетанового числа розташовуються в такий спосіб:
-
1 місце займають - алкани;
-
2 місце займають - Циклоалкани;
-
3 місце займають - ізоалкани;
-
4 місце займають - арени.
Тобто, чим вище місце вуглеводню, тим буде вище цетанове число палива.
Таким чином, підвищення вмісту Н-алканів приводить до збільшення цетанового числа. Однак, Н-алкани мають високу температуру кристалізації, що призводить до погіршення низькотемпературних властивостей дизельного палива.
Тому надійність пуску холодного дизельного двигуна залежить більшою мірою від конструкції двигуна і режиму пуску, ніж від цетанового числа дизельного палива.
Якщо температура в камері згоряння буде нижче 350 ... 400 ˚ С, то горюча суміш вже не буде в змозі самозапалившись. Для того, щоб вона змогла самозапалившись, необхідно, щоб частота обертання колінчастого вала двигуна була 100 ... 120 хв -1. тобто, чим вище пускова частота обертання коліна, тим вищою буде температура стисливого повітря, від якої умови пуску будуть зростати.
Для прискорення процесу самозаймання дизельного палива в нього вводять кисень присадки, такі як: органічні перекиси, складні ефіри азотної кислоти, які сприяють виділенню активного кисню. Вони, потрапляючи в камеру згоряння, за рахунок активного кисню, прискорюють утворення перекисів, від розкладання яких прискорюється процес самозаймання.
Наприклад, якщо в зимовий ДТ додавати 1% ізопропілнітрата, то зростає цетанове число на 10 ... 20 од., Що покращує пускові властивості цього палива в зимовий час. При цьому зменшується нагароутворення в циліндрах.